Kenmerken

Onze school is voortdurend in beweging om een optimale onderwijsomgeving te creëren. In dit proces werken we nauw samen met ouders, de lokale gemeenschap en de gemeente De Fryske Marren. We zoeken actief de samenwerking met andere scholen binnen Ambion, CBS Meilân, het voortgezet onderwijs en NHL Stenden. Samen streven we ernaar om het best mogelijke onderwijsaanbod te realiseren.

Onze kenmerken zijn:

Onderzoekend Leren en Ontdekken

De school stimuleert nieuwsgierigheid en onderzoekend leren. Dit wordt bereikt door samen te werken met partners binnen en buiten de brede school, waardoor de talenten van ieder kind worden verrijkt en ontwikkeld​​.

Stevige basiskwaliteit

OBS Twa Fjilden heeft het Effectief Directe Instructiemodel (EDI) geïmplementeerd in het rekenonderwijs en breidt dit nu uit naar taal- en spellingonderwijs. Het doel is om de EDI-principes toe te passen om duidelijke leerdoelen te creëren, gestructureerde instructies te bieden en de betrokkenheid en verantwoordelijkheid van leerlingen te bevorderen​​ om een stevige onderwijs basis te leggen.

Gezonde School

Als gezonde school richt OBS Twa Fjilden zich op het bevorderen van de gezondheid en het welzijn van leerlingen, personeel en de gehele schoolgemeenschap. De school hecht waarde aan fysieke en mentale gezondheid, sociale veiligheid en een gezonde leefomgeving​​.

Diversiteit en inclusie

Onze school is een smeltkroes van verschillende kinderen en gezinnen, waar iedereen welkom is. De verschillen tussen kinderen en ouders worden actief gebruikt als uitgangspunt voor het onderwijs. OBS Twa Fjilden zet zich in voor een harmonieuze ontwikkeling door gunstige voorwaarden te scheppen samen met ouders en partners in de brede school​​.